Uitverkocht

Made in Limburg


Drama
90 min

Limburg heeft zó veel te bieden. In deze speciale voorstelling worden films vertoond, die in Limburg of door een Limburgse filmmaker gemaakt werden. De voorstelling vindt plaats op 12 september om 18:00 in de ECI Cultuurfabriek Roermond en is daarmee de enige live filmvertoning tijdens het SHIFT Film Festival!

18:05 – 18:13 | Zo Gezegd
Mark Stevens | Fictie | Nederland, Limburg | 8′ | 2020
Wim heeft een fijne date gehad met de mooie Manuela. In geuren en kleuren vertelt hij hoe fantastisch het was. Ook aan de politie en dat was niet helemaal de bedoeling., want zij hebben een brandende vraag aan Wim: was die date wel zo fantastisch of is er iets anders gebeurd?
Trailer

18:14 – 18:37 | In Pieces (Avant-Première)
Nils Hanssen | Fictie | Nederland, Limburg | 28′ | 2020
Adam heeft de liefde van zijn leven gevonden in Eva. Zijn grootste angst is om haar kwijt te raken. Zijn angst drijft hem tot waanzin en Adam komt oog in oog te staan met zijn grootste angst wanneer zijn liefde voor Eva hem tot het uiterste drijft.
Trailer

18:38 – 18:49 | Waiting Room
Laura Huygen | Documentaire | Nederland, Limburg | 11′ | 2019
Hoe zou je je tijd besteden met beperkte toegang tot een baan of entertainment? Deze film is een portret van acht mensen die wachten op hun asielprocedure. De film laat zien wat ze overdag doen en wat al dat wachten met hen doet.
Trailer

18:50 – 18:58 | Schijntijd (Avant-Première)
Yorn Heijnen | Fictie | Nederland, Limburg | 8′ | 2020
Een spion gaat undercover en onderzoekt een mysterieuze patiënt in een asiel. Door dit onderzoek zet hij alles in twijfel waar hij eerder in geloofde.
Trailer

19:00 – 19:30
Q&A met de filmmakers in zaal 1

Biografieën filmmakers:

Mark Stevens:
Mark Stevens, geboren in Maastricht, studeerde aan de filmacademie in Genk, België. Hij realiseerde verschillende projecten in België en Nederland.
Stevens houdt van verhalen vertellen en alle aspecten ervan. Hij focust op een goed verhaal en zoekt vervolgens een stijl die bij het verhaal past, niet andersom. Art-direction en sounddesign zijn twee aspecten waar Stevens in al zijn films de nadruk op legt.

Nils Hanssen:
Nils Hanssen is al van kinds af aan druk in de weer met het medium theater en film. Na een aantal voorstellingen zelf gespeeld te hebben, is hij aangenomen op de richting scenografie aan de Toneelacademie Maastricht. Na deze opleiding afgebroken te hebben, heeft hij zijn zinnen gezet om autodidact regisseur te worden. Niet lang hierna regisseerde hij dan ook zijn eerste visuele horror theatervoorstelling “Delirium”. In de jaren nadien is hij vooral actief geweest als artdirector voor verschillende kortfilms. En heeft hij de co-regie gedaan voor de vollediggeïmproviseerde film “Grenzeloos’’.

Nils vertelt voornamelijk diepe, persoonlijke, spannende en soms grappige verhalen waarbij zijn focus ligt op pure visuele beeldtaal.

Laura Huygen:
Laura Huygen groeide op in Maastricht (Nederland). Op 15-jarige leeftijd begon ze met het maken van films. Na haar middelbare schoolopleiding volgde ze de European Film College in Denemarken, waar ze afstudeerde met een korte documentaire. Momenteel woont ze in Amsterdam, studeert Antropologie en maakt korte documentaires.

Yorn Heijnen:
Yorn is een bekende op het gebied van kortfilm productie in Limburg. Hij is in verschillende functies verbonden aan de grootste kortfilm producties in de regio. Zo was hij uitvoerend producent en locatiemanager van de Cinesud Talent producties Schaduwjager, Hotel Oswald, Convoi Exceptionnel en van de historische kostuumfilm ‘Tot Inkeer’. Voor dit laatste project werd er gedraaid op 10 verschillende locaties verspreid over 4 landen. Hierbij had hij de leiding over een cast en crew van meer dan 100 man. Daarnaast regisseert hij soms ook nog projecten via zijn eigen bedrijf ‘YornHeijnenFilms’ Voorbeelden hiervan zijn de volledig geïmproviseerde film ‘Grenzeloos’ een een aantal prijswinnende 48 Hour Projecten waaronder ‘Coquille’

Zowel in regie als op productioneel vlak heeft Yorn een voorkeur voor het opzoeken van grenzen. Zoveel mogelijk creëren met zo weinig mogelijk middelen is zijn passie, laten zien wat er allemaal mogelijk is. Je hebt geen dure Arri-camera of de grootste lichtsets nodig voor het maken van een goede film. Het belangrijkste is dat je mensen raakt. Dit doet hij op productioneel vlak door de dromen van regisseurs te verwezenlijken. Veldslagen, hele sets die in de brand moesten staan. Je kan het zo gek niet verzinnen of hij heeft het gerealiseerd.

 

 


    alle films