Stagiair(e) Ticketing & E-commerce (onderzoek)


De ECI is het mooiste cultuurhuis van Limburg met de meeste disciplines onder één dak! Een bijzondere plek aan de Roer met een popzaal, een vlakke vloertheater, 2 filmzalen (137 stoelen), een expositieruimte en een educatieafdeling met cursusaanbod in de disciplines muziek, theater, beeldend en dans. Het ECI-programma omvat (pop)muziek, theater en dans, een arthouse-filmselectie en een breed educatie- en cursusaanbod (zowel binnen als buiten de eigen locatie). Samen met het onderwijs werken we aan een programma dat kinderen een breder perspectief biedt en waarop talent tot bloei kan komen.

Bij ECI krijgt creativiteit de ruimte. Creëer. Maak iets moois. Met je handen, je lijf of in je hoofd. Met film, muziek, dans, theater, beeldende kunst en educatie op een waanzinnig mooie plek.

Wij zoeken een stagiair(e) die onderzoek gaat doen naar Ticketing & E-commerce voor de afdeling marketing.

De functie
De marketingafdeling is constant in beweging en continu op zoek naar optimalisatiemogelijkheden. Daar kun jij als onderzoeksstagiair(e) aan bijdragen! We zijn namelijk op zoek naar iemand die zich vast gaat bijten in de wereld van Ticketing & E-commerce. Vraagstukken waar je bijvoorbeeld aan kunt denken zijn:
– Wat zijn de voor- en nadelen van het huidige ticketsysteem?
– Welke voor- en nadelen bieden andere ticketingsystemen? Wat is de beste keuze voor de ECI?
– Hoe kunnen we onze website op basis hiervan verbeteren?
Je houdt je in principe bezig met het onderzoek, maar het kan zijn dat we je af en toe vragen bij te springen op de marketingafdeling mocht dit nodig zijn. Dit gebeurt natuurlijk altijd in overleg.

Er is veel ruimte voor eigen input en creatieve ideeën. Ook wordt eigen initiatief aangemoedigd.

Wij zoeken
– een leergierige student op hbo- of wo-niveau met een studie in de richting van bijvoorbeeld marketing en communicatie, commerciële economie, ICT, eventmanagement, cultuurwetenschappen of bedrijfspsychologie.
– een student die op zoek is naar een onderzoeksstage en zelfstandig kan werken;
– goede beheersing van de Nederlandse taal;
– je hebt kennis van en interesse in marketing;
– iemand die in staat is om vanuit de theorie met concrete ideeën en een plan van aanpak te komen;
– affiniteit met cultuur.

Wij bieden
– afwisselende en leerzame periode waarbij je de ruimte krijgt om onderzoek te doen;
– een informele werksfeer;
– leuke extra’s, zoals gratis toegang tot alle muziekevents in de popzaal (met introducé);
– stagevergoeding.

De stage wordt in overleg aangegaan voor een periode van minimaal 5 maanden, 32-40 uur per week (waarvan minimaal 32 uur onderzoek).

Interesse?
Reageren op de vacature kan door een motivatiebrief + cv te sturen t.a.v. Noortje Heijnen naar nikiborro@ecicultuurfabriek.nl.