Vraag & Antwoord in Corona-tijd


Ticketregeling


  • Waarom de ticketregeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’?
    Met de actie ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hopen we dat jullie je favoriete concert of voorstelling later bezoeken, door je ticket om te laten zetten in een voucher. Dit helpt de economische impact die ontstaat door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe concerten en voorstellingen in de toekomst. Niet alleen wij en de artiesten worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die onze shows mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele sector. Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar.
  • Hoe werkt de ticketregeling?
    Als een concert of voorstelling is afgelast,  krijg je van ons een e-mail met daarin 3 mogelijkheden: 1) voucher, 2) donatie of 3) je geld terug.
    1) Bij de voucher krijg je je geld – inclusief service en/of reserveringskosten – terug in de vorm van een digitaal tegoed. Deze komt op jouw account te staan en is in te zetten voor een voorstelling, concert of film naar keuze bij de ECI.
    2) Bij een donatie zet je je ticket om in een gift. Hiermee steun je niet alleen ons, maar ook de gezelschappen en artiesten die hard zijn geraakt door deze crisis.
    3) Bij geld terug krijg je als vanzelfsprekend je geld teruggestort op je rekening.
  • Als de voorstelling of het concert is verzet, blijven mijn ticket(s) dan geldig?
    Als het concert of de voorstelling is verzet, blijven de ticket(s) gewoon geldig. Kun je niet op de vervangende datum dan kun je een voucher aanvragen.

Voucher


  • Hoe lang is mijn voucher geldig?
    Je voucher is t/m 31 mei 2022 geldig. Dus 2 seizoenen lang!
  • Waarvoor kan ik mijn voucher gebruiken?
    De voucher kun je gebruiken voor een voorstelling, concert of film in de ECI cultuurfabriek. Met uitzondering van externe dance-concepten.
  • Kan ik mijn voucher cadeau geven aan iemand anders?
    De voucher is persoonsgebonden en komt op jouw persoonlijke account van de ECI cultuurfabriek te staan.
  • Hoe kan ik de voucher inwisselen?
    Je kunt de voucher online gebruiken, deze staat namelijk op jouw persoonlijke account. Je kunt deze ook actief maken bij de receptie van de ECI door middel van je identificatie.
  • Welke vorm heeft mijn voucher?
    Je voucher is een digitaal tegoed en is dus geen fysieke kaart. Dit digitaal tegoed komt op je persoonlijke account te staan.

Extra steun


  • Kan ik mijn ticket omzetten in een donatie?
    Graag zelfs! Hiermee steun je niet alleen ons, maar ook de gezelschappen en artiesten die hard zijn geraakt door deze crisis. Iedere ticketkoper waarvan het concert of de voorstelling is geannuleerd, krijgt een mail met 3 mogelijkheden. De mogelijkheid om je ticket in een donatie om te zetten kun je hier aanvinken.
  • Kan ik nog op een andere manier de ECI cultuurfabriek steunen?
    Naast dat je je ticket in een donatie kunt omzetten, heb je de mogelijkheid om ambassadeur van de ECI cultuurfabriek te worden. Dat doe je apart op onze website. Je steunt ons met een bescheiden financiële bijdrage. Die bijdrage zetten wij in om onze cultuurfabriek in Roermond te behouden! Klik hier om ambassadeur te worden.

Geld terugvragen


  • Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?
    Als consument heb je het recht om je geld terug te vragen. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen zijn geld terugvraagt. Vandaar dat ook de overheid deze regeling steunt.
  • Wanneer wordt het geld teruggestort?
    Wanneer het geld wordt teruggestort, is afhankelijk van of het een geannuleerd of een verplaatste show betreft. Indien de show verplaatst is, kan je geld teruggestort worden 1 maand na de verplaatste datum. Indien het evenement geannuleerd is, is deze termijn tot 3 maanden na de datum waarop het evenement zou plaatsvinden.

Onbeperkt Genieten


  • Blijft mijn Onbeperkt Genieten Film abonnement langer geldig?
    Het abonnement is van alle abonnementhouders Film stopgezet vanaf 23 maart. Zodra de filmzalen weer opengaan wordt het abonnement hervat. Je kunt dus de volledige looptijd van je abonnement profiteren van de voordelen.
  • Blijft mijn Onbeperkt Genieten Cabaret/Dans/Toneel abonnement langer geldig?
    We hebben helaas nog geen passende oplossing gevonden voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement. Er is namelijk op dit moment nog te veel onzeker over wanneer we open kunnen en hoe. Dit in verband met de ‘anderhalvemeter samenleving’. Zodra we meer weten en tot een goede oplossing kunnen komen stellen we jou daarvan uiteraard op de hoogte. 
  • Kan ik mijn Onbeperkt Genieten Abonnement omzetten in een donatie?
    Graag zelfs! Wil je het graag omzetten in een donatie, stuur dan een mail naar info@ecicultuurfariek.nl.

Overige


  • Kan ik ECI cultuurfabriek bereiken nu dat er geen activiteiten meer zijn?
    Ja, het gebouw is niet gesloten. Onze receptie is van maandag t/m vrijdag van 9:00-17:00 geopend. We zijn telefonisch te bereiken op 0475-317171. Ook kun je een mail sturen naar info@ecicultuurfabriek.nl.
  • Gaan de activiteiten na 1 juni door?
    Alle activiteiten t/m 1 juni zijn geannuleerd of worden verplaatst. Voor theater- en muziekshows geldt dat deze, als mogelijk, naar het nieuwe seizoen (vanaf september 2020) worden verplaatst.
    Film zal mogelijkerwijs hervatten als de maatregelingen na 1 juni niet worden verlengd.
    Nieuwe cursussen starten mogelijk weer van vanaf september. Voor de huidige cursussen zijn andere regelingen getroffen. Cursisten zijn hier per e-mail van op de hoogte gesteld. Bij vragen over een cursus kun je Ruth Houkes, hoofd educatie, bereiken via ruthhoukes@ecicultuurfabriek.nl

Staat je vraag er niet bij?
Mail dan naar info@ecicultuurfabriek.nl. Wij zullen zo snel mogelijk je vragen beantwoorden.