Q & A | Bewaar je ticket, geniet later!


Waarom de ticketregeling?
Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hopen we dat jullie je favoriete concert of voorstelling later bezoeken. Dit helpt de economische impact die ontstaan door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe concerten en voorstellingen in de toekomst. Niet alleen wij en de artiesten worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die onze shows mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele sector.

Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar

Hoe werkt de ticketregeling?
Als een concert of voorstelling is afgelast,  krijg je van ons een e-mail met daarin 3 mogelijkheden: 1) voucher, 2) donatie of 3) je geld terug.
1) Bij de voucher krijg je je geld – inclusief service en/of reserveringskosten – terug in de vorm van een digitaal tegoed. Deze komt op jouw account te staan en is in te zetten voor een voorstelling, concert of film naar keuze bij de ECI.
2) Bij een donatie zet je je ticket om in een gift. Hiermee steun je niet alleen ons, maar ook de gezelschappen en artiesten die hard zijn geraakt door deze crisis.
3) Bij geld terug krijg je als vanzelfsprekend je geld teruggestort op je rekening.

Voucher


  • Hoe lang is mijn voucher geldig?
    Je voucher is t/m 31 mei 2022 geldig. Dus 2 seizoenen lang!
  • Waarvoor kan ik mijn voucher gebruiken?
    De voucher kun je gebruiken voor een voorstelling, concert of film in de ECI cultuurfabriek. Met uitzondering van externe dance-concepten.
  • Kan ik mijn voucher cadeau geven aan iemand anders?
    De voucher is persoonsgebonden en komt op jouw persoonlijke account van de ECI cultuurfabriek te staan.
  • Hoe kan ik de voucher inwisselen?
    Je kunt de voucher online gebruiken, deze staat namelijk op jouw persoonlijke account. Je kunt deze ook actief maken bij de receptie van de ECI door middel van je identificatie.
  • Welke vorm heeft mijn voucher?
    Je voucher is een digitaal tegoed en is dus geen fysieke kaart. Dit digitaal tegoed komt op je persoonlijke account te staan.

Doneren


Kan ik een donatie doen?
Graag zelfs! Hiermee steun je niet alleen ons, maar ook de gezelschappen en artiesten die hard zijn geraakt door deze crisis. Iedere ticketkoper waarvan het concert of de voorstelling is geannuleerd, krijgt een mail met 3 mogelijkheden. De mogelijkheid om je ticket in een donatie om te zetten kun je hier aanvinken.

Geld terug


Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?
Als consument heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort is afhankelijk van of het een geannuleerd of een verplaatste show betreft. Indien de show verplaatst is, kan je geld teruggestort worden 1 maand na de verplaatste datum. Indien het evenement geannuleerd is, is deze termijn tot 3 maanden na de datum waarop het evenement zou plaatsvinden. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen zij geld terug vraagt. Vandaar dat ook de overheid deze regeling steunt.


Staat je vraag er niet bij?
Mail dan naar info@ecicultuur.nl. Wij zullen zo snel mogelijk je vragen beantwoorden.